عبد عاصی امیدوار

تأملی در کلام نور 1

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۰۹ ب.ظ

نمی دونم قرآن رو با معنی میخونید یا نه

اما سعی کنید با معنی بخونید . شده یه آیه 

در ادامه پست های " الحمدلله " امروز تو قرآن چیزی و دیدم که به شخصه خیلی خجالت کشیدم

یعنی وقتی به کوچولو توی زندگیم و دور زدم دیدم بعله منم جز اینا هستم

وَ إِذا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فِی الْبَحْرِ ضَلَّ مَنْ تَدْعُونَ إِلاَّ إِیَّاهُ فَلَمَّا نَجَّاکُمْ إِلَى الْبَرِّ أَعْرَضْتُمْ وَ کانَ الْإِنْسانُ کَفُوراً

و چون در دریا شما را سختی و آسیبی رسد ( که سبب ترس از غرق شود ) همه آنهایی که ( به پرستش ) می خوانید ( از فکرتان ) محو می شود ، جز او ( که فقط توجه به او می ماند ) و چون شما را نجات داده به خشکی رساند ، روی می گردانید و انسان همواره بسیار ناسپاس است.

اگه روزی چشام باد کرد و دق کردم از این موضوع اصلا عیب نداره 

یعنی بشینم غصه بخورم و بگم خاک تو سرت

این همه لطف داره این همه هوات و داره بعدش تازه اگه بر وفق مرادت نباشه برگردی منت بزاری و براش شاخ و شونه بکشی؟

ازین کارا خیلی کردما

یعنی ازین نمک خوردن و نمک دون شکستن

اینکه مثلا عزیز آدم مریض باشه و دکتر عملش کنه و تو پشت در اتاق عمل

یه دم خدا رو صدا بزنی و نزر و نیاز کنی و صلوات بفرستی

بعد که دکتر میگه همه چی خوبه بری گل و شیرینی بگیری و دست دکتر و ماچ کنی و 

بعدش همه به خوبی و خوشی بریم خونه و زندگیمون و بکنیم

دریغ از یه ذره نگاه به اوستا کریم

راست گفتی خدا

من عبد خیلی ناسپاسم 

هنوزم هستم 

۹۲/۰۵/۲۴
عبد عاصی امیدوار

نظرات  (۳)

سلام
آیه ی 49 سوره ی مبارکه زمر،اشاره به همین موضوع داره...

"چون انسان را آسیبی رسد،مارا برای برطرف کردنش بخواند،سپس هنگامی که برای برطرف شدن آسیب،نعمتی ازسوی خود به او می دهیم،میگوید؛فقط آن را برپایه ی دانش و کاردانی خود یافته ام!چنین نیست که می پندارد،بلکه آن نعمت،آزمایشی است که آیا بخاطر آن سپاس گزاری می کند یا به طغیان برمی خیزد؟ولی بیشتر آنان به این واقعیت آگاهی ندارند"
حکایت این آیه،حکایت دانش آموزیه که وقتی 20 میشه،میگه 20 گرفتم،وفتی 10 میشه میگه 10 بهم دادن!
حالا ما بنده های عاصی هم همینیم...وفتای خوشی میگیم تلاش خودمون بوده،درد که میرسه میگیم خدا داد...همین درد و غم وقتی برطرف میشه،بقول شما برای رفعش دست به دامن خدا میشیم،برای شکرش،بنده ی خدارو...
پیچیده ایم...!و ناشکر...
زیاد حرف زدم،ببخشید...
التماس دعا
امروز به همه دوستای وبلاگیت که تو یکی ازپستات گذاشته بودی سرزدم
خیلی دوستای خوبی داری.....گلچین کردی همه خوباشو برداشتی

دوست خوبم نعمته....حسودیم شد!

پاسخ:
باید برم یه سریش و حذف کنم
چون یه سریع و دیگه سر نمیزنم و نمیبینمشون 
فقط چندتایی که اینجایید و دارم

بعدا نوشت:
رفتم یه سریشون و پاک کردم
هممون همینیم گمنام جان
باور کن خدا عادت داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
-->