عبد عاصی امیدوار

.

پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۱۵ ب.ظ

عروس یه آخوند بود. با یه هیجانی اومد گفت: میدونی حاج آقا فلانی مجلس،... تومن میگیره؟

گفتم اول اینکه منبع خبرت کجاست؟ معلوم نیست چقدر راست باشه. امام علی میگن: اگر هر چیزی رو که شنیدی، بازگو کنی، دروغگو هستی!

دوم اینکه چرا نقلش میکنی؟

گفت: چون مردم باید بدونن!

گفتم: مردم می دونن فلان استاد دانشگاه برای یه سمینار چقدر می گیره؟ برای یه مجلس خصوصی، چقدر میگیره؟

گفت: خب اونها درس خوندن!!!!!

گفتم عزیز من ! شوعر من، از داداشم که الان دکتراشو گرفته، بیشتر درس خونده! ولی هنوز به پای حاج آقایی که اسم بردی، نرسیده!

----------------------------

پ.ن1: کی براش مهمه فلان دکتر چقدر حق ویزیت میگیره؟ چقدر حق عمل!

کی براش مهمه فلانی کلاس خصوصی هاش رو ساعتی چند حساب میکنه

اما اگر بشنویم یه آخوند، یه معلم قرآن، یه مفسر نهج البلاغه، یه مفسر قرآن، یه استاد اخلاق که سالها عمرش رو به تحصیل و تحقیق و  مطالعه و گاها تدریس سپری کرده، مبلغی برای جلساتش میگیره، نچ نچمون بلند میشه! از اون آدم زده میشیم! دیگه پای منبرش نمیریم!

من موافق مادیگرا شدن آدمها نیستم! چه دکترش، چه آخوندش. اما چرا حاضریم برای همه چیز! برای همه چیز پول خرج کنیم جز برای دینمون؟ نمی دونم قبل از انقلاب که حکومت دینی نبوده، مردم چقدر برای دین خودشون و بچه هاشون پول خرج می کردن اما شاید یکی از دلایل اینه که حکومت رو مسئول حفظ دین بچه هامون میدونیم! برای همین رهاشون میکنیم و هر هزینه ای توی این زمینه ، به نظرمون گزاف و غیر قابل قبول میاد!

خانواده های شیعه لبنانی، وقتی بچشون به سن تکلیف نزدیک می شه، یه معلم خصوصی براش میگیرن تا عقاید و احکام اسلامی رو براش به روشنی بیان کنه و جا بندازه!

اینطوریه که جوونهای لبنانی اینقدر تو عقایدشون محکمن و طوفانم تکونشون نمی ده!

پ.ن2: الجمدلله خدا اینقدر به همون اندکی که «او» به خونه میاره، برکت میده که اموراتمون بگذره و من سنگ خودم رو به سینه نزنم! مطلبی که حق بدونم می گم حتی اگر به ضررم باشه. بالا سری هم شاهده!

اگر بشنوید یه طلبه با چه مبلغ اندکی داره زندگی میکنه، احتمالا باور نمی کنید!

پس لطفا حرفامو خارج از کلیشه های ذهنی بخونید. بعد اگر غلط دونستین، گردن من از مو باریکتر!


توضیح: با اجازه از صاحب وبلاگ کپی کردم 

وبلاگی به اسم " من، او،  ... "

۹۲/۰۸/۳۰
عبد عاصی امیدوار

نظرات  (۱۰)

سلام علیکم
با این متن کاملا مخالفم داداش ...
یه فرق خیلی عمده هستش بین این پول گرفتن و اون پول گرفتن
بذار یه چیزی رو بگم
مگه اینجوریه که طلبگی رو شاگردی آخوند دونست ؟ مثه شاگرد مکانیک ؟
نه والا اینجور نیست بلا اینجور نیست
آخوندی شغل نیست ، کار نیست و حرفه هم نیست
اینکه یه نفر پا بشه چندین و چند سال درس بخونه و بعد امام یک مسجد بشه و حقوق بگیره بخدا ظلمه بخدااا
ظلمه در حق رسول الله ظلم در حق ائمه و ظلمه در حق علمای گذشته
رسول خدا اولین و اخرین معلم برتر دنیا بود از کشاورزی و چوپانی گرفته انجام میدادن تا کارگری
حضرت علی و بقیه صحابه رسول الله رو در نظر بگیرید به این شکل نبودن که فقط علم یاد بگیرن و مردم خرجشون رو بدن
چه عیبی داره یه آخوند مکانیک داشته باشیم
یه آخوند مسافر کش داشته باشیم
آخه پیش نماز مردم بودن حقوق داره ؟
----------------------------------------------------
حالا نگی ممس بعد مدتها اومد گیر داد :)
ولـــــــــــــــــی آخوندا خیلی وقته دنبال یه حقوق و یه پولی واسه راحتیشون میگردن که متاسفانه بهشم رسیدن
از زمانی که علما درباری شدن و به فکر مادیات افتادن دیگه بوق نابودی اخوندیسم زده شد و مردم اعتمادشون رو نسبت بهشون از دست دادن
وقتی که پدیده ای بسیار بدعت گونه به اسم خمس رو به خودشون اختصاص دادن دیگه مگه جایی واسه مال پرستی مونده که حقوق هم بگیرن /.
نمیدونم آخوندی کسی هستش که این مطلبت رو بخونه ؟
من همینجا اعلام میکنم هرکی تونست طبق آیات قرآن خمسی رو که اخوندا میگیرن ثابت کنن ؟ بزرگترین بزرگی رو در حق من داشته و تا ابد مدیونشم
---------------------------------
مثبت نویسی :
ولی یه نکته هست
یه دکتر با دید کسب درامد و بازار کار دکتر میشه تخصص میگیره و متخصص میشه
یه نجار با همین دید نجار میشه و متخصص میشه
یه برنامه نویس ..... متخصص میشه
ولــــــــــــــی یک عالم دینی یک فردی که مادیات واسش مهم نیست با قصد دنیایی دنبال علم دینی نمیره و هیچ چشم داشتی هم نداره و تخصص میگیره و متخصص علوم دینی و ادامه دهنده راه انبیا میشه ، متخصص میشه
پس به همه تخصص ها احترام بگذاریم
پاسخ:
سلام ممس
چه عجب میگفتی گاوی گوسفندی چیزی برات بکشم
:))
وب ما رو منور کردی

چی بگم؟
پاسخ:
نمی دونم 
موافقم که آدم باید برای تربیت دینی فرزندش،هزینه کنه
هرچقدر که لازم باشه
سلام
همه ی بد بینی ها از اینجا ناشی می شه که " ... چون به خلوت می رود آنکار دیگر می کند ! "
متاسفانه چند نفر آخوند نما که تعدادشون خیلی کمه باعث شده مردم به همه شون بد بین بشن
پاسخ:
سلام 
با حرفت موافقم 
سلام و ارادت فراوان.
خوبین شما؟
با کامنت ممس موافقم.نمیگم کار مردم و نوچ و نوچشون درسته.اما من روحانی میشناسم واسه دو ساعت سخنرانی تو همین دم و دستگاه تلویزیون 30 میلیون میگیره.آقایی که داره حرفاشو با پول معاوضه میکنه و مثلا میاد از خدا و پیغمبر و حق و دین و شریعت و اون دنیا حرف میزنه و مثلا میخواد به راه راست هدایت کنه.واقعا خودش اعتقاد داره به این چیزا و اون دنیا؟اگر داشت که اینجور مادی به قضیه نگاه نمیکرد.میگن سخنی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند.حالا شده حکایت بعضیا.بابا خودشون هم اعتقاد راسخ نداره بعد میخوان ملت رو هدایت کنن.
پاسخ:
سلام 
شکر شما خوبید ان شالله؟
گذرم از این ورا بود گفتم سلامی عرض کنم.
پاسخ:
سلام بانو 
نظر لطفتون هست
توی قشرای مختلف برخی از افراد همیشه باعث میشن همه بدنام بشن
پاسخ:
بله دقیقا...
۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۸ زهرا(علوم سیاسی..
سلام بعد ی غیبت طولانی ..الان حتما فراموش شدم مگه نه...ولی ما فردا قرار بریم مشهد ناخواسته یادشما وتصویر وبتون افتادم...بعد چند ماه دوباره موقعیت پارسال تکرار شد وداریم میریم زیارت...
پاسخ:
سلام 
به سلامتی ان شاالله

۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۲ زهرا(علوم سیاسی..
ی دفعه تصویر وبلاگتون اومد توذهنم این شد که یاد شما افتادم...خوش میگذره؟خوبین
پاسخ:
ممنون
نظر لطفت هست
شکر 
هستیم
سلام.عاقا اوا ببخشید آقا اینا همش رمزداره چی بیایم بخونیم؟؟؟:))))
پاسخ:
سلام بانو 
مطالب بدون رمز هم زیاد دارم 
فکر کنم اونا بیشتر ارزش خوندن دارند 
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
-->